Saturday, October 9, 2010

yehaaa...~~

da lame xmenaip kat blog nie yep..
da semakin uzur dan bersawang..
pe yang patut dilakukan..

exam final da semakin hampir..(sama juga birthday yang bakal menjelang tiba...ngeeee~~~)
berbalik kepada topik..
biler da nak final mesti la da nak cuti sem..
yey~~xsabar..
tapi sebelum tu kene study hard..(kne nek kan balik pointer yang menjunam..=.=')
terngiang2 pesanan ibu tercinta..
'ko blaja lek lok,tunjuk kan ko boleh berjaye..jangan nak merayap je..(xpasal kene highlight..)'
itu kate2 pujangga ibuku..
then abg yang aku rapat,cam rapat umum gitu menambah..(abg aku yang ketiga,apit name glamer yang diberi sejak kecil)
'ko bukan pe,ko malas je..cube usaha skit..ko bukan kambing itam kuarga..ingat skit..law ko de pape masalah gitaw je aku..(terharu dengar time tu..abg aku sokong aku walau aku memang teruk sem lepas..)
abg aku yang 1st pun bagi support kat aku..walau aku xbape bek ngan die(rapat maksud sebenar..)..die tetap sokong adik dier nie..
hehehhe,aku selalu kene belasah time kecik2 ngan abg aku yang 1st nie..tapi biler da besar aku selalu dibelanja beliaw..thanks abangku..
(abang aku yang apit tu dari kecik sampai besar belanja aku..xlupe adik la katekan..hehehhe)
hanya abang aku yang kedua yang da kawen tu yang tul2 bengang n marah ngan result aku sem lepas..
siap cabar aku tuk nek kan pointer..memang membara time dengar die lecture..(geram..grrrr,pikir abg n hormat je..)
tapi aku sedar dorang sume nak aku berjaye..

salah ko gak,sape suh ko leka sarah oi..layan sangat perasaan giler ko tu..
kan dapat balasan nyer..
hahahah

anyway kata2 mereka sangat bermakna tuk aku buktikan yang aku gak leh berjaya(maksud aku nek kan pointer..xtaw la leh dean ke x..=.=')
usaha doa tawakal..
amin...



anyway tadi baru je balik dari uitm shah alam
de event under kos aku,food technology..
event di mana kitorang kene develop makanan baru tuk pasaran..
xsalah time sem 5 kitorang kene wat tu..
tuk cari idea n belajar dari dorang our lecturer suh g sane..
anyway memang best..
dapat rase makanan baru..
yang paling xleh lupe tempoyak instant..
bayangkan tempoyak durian jadi serbuk n juz tambah air tuk makan..
hahahha
memang sedap..asli..dapat makan ngan nasi yang xleh blah tu..


sedap wooo..rugi xrase..


roti,candy n jem tembikai best gak..
bukan gune buah tembikai tapi gune luaran yang warne putih tu..
memang kreatif..
lagi pun ianya memang banyak nutrient..
(memikirkan nak wat pe tuk projek kitorang anti..)

n dalam perjalanan pulang,ade excident yang agak teruk berlaku..
time tu aku tido,membe aku(ika) kejutkan..
dasyat..kat tepi belah kiri lori panjang terbalik..
belah kanan plak de 2 3 lori remuk n bersepah..n xketinggalan kete gen2..
cuaca hujan mungkin jadi punca kot..
time tu hujan..
entah camne la pemandu2 tu sume..

xtaw nak merepek pe da..
owh ye esok aku pergi umah mak angkat ketiga,mak fara..(kedua mak masturah,kawan bek aku dari kecik..sangat rapat ye..)
kakak die nak tunang 10.10.2010 nie
aku,ika n ieja akan datang n tolong ape yang patut..

nak tido ler..kang xbangun xpepasal kene fire ngan fara plak..
tidak...~~~
nite2..^o^

No comments: